<case_Simyo>

Elke digitale laag, vakkundig gebouwd

Ons team van developers is al jarenlang een vast onderdeel van het IT-, sales- en CRO-team van Simyo. We ontwikkelden niet alleen een razendsnelle nieuwe website, maar verzorgen ook al jarenlang alle online advertentieformaten, van standaard banners tot Rich Media.

Simyo, dochter van KPN, is de eerste volledig online telecomprovider van Nederland, zonder fysieke winkels of opwaardeerkaarten in de supermarkt. Ze richten zich op mensen die precies weten wat ze willen: een mobiel abonnement dat je zelf online kunt samenstellen, eenvoudig kunt aanpassen, met altijd inzicht in je verbruik en volledige controle. Niet voor niets werd Simyo al 34 keer uitgeroepen tot klantvriendelijkste provider van Nederland door de Consumentenbond.

Razendsnelle nieuwe website

Simyo werkte met een verouderde website die dringend toe was aan vernieuwing. Met een frisse huisstijl in aantocht kregen wij de opdracht om een moderne, toekomstbestendige, aanpasbare website te ontwikkelen, met focus op stabiliteit, web performance, SEO én een lage ontwikkelcomplexiteit.

Snelheid, ontwikkelgemak en ondersteuning voor A/B-testen staan centraal. Daarom kozen we voor Astro, een modern, performancegericht framework dat razendsnelle, schaalbare websites mogelijk maakt met Storyblok als CMS aan de achterkant. Het resultaat: een aanpasbare onderhoudsvriendelijke site die er strak uitziet en supersnel laadt.

www.simyo.nl

Always-on campagnes

Naast de ontwikkeling van de website werken we nauw samen met het salesteam aan alle benodigde online advertentieformaten, van standaard HTML5-banners tot complexe Rich Media-uitingen met interactieve elementen en gamification. Dankzij Simyo’s always-on campagnestrategie zijn we elke maand actief bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van nieuwe campagnes.

Conversie optimalisatie

Simyo denkt en handelt data-first: elke aanpassing aan de online omgeving, vooral binnen de sales funnel, wordt gevalideerd met A/B-testen. Als technisch partner binnen het CRO-team ontwikkelen wij die tests van begin tot eind: van snelle UI-varianten tot diepgaande experimenten die complete funnels herstructureren. Geen simpele tweaks, maar schaalbare validatie met impact.

SEO copywriting

Onze copywriters zijn actief binnen het SEO-team en richten zich op het onderzoeken en schrijven van contentgedreven pagina’s die de online vindbaarheid van Simyo vergroten, zowel in zoekmachines zoals Google als in AI-platformen zoals ChatGPT. Bij de ontwikkeling van de nieuwe website is hier direct rekening mee gehouden: dankzij de integratie van Storyblok als CMS kunnen onze copywriters eenvoudig en in hoog tempo nieuwe content aanmaken en publiceren.

<project.start>

Aan de slag met jouw project.